לכל בית עסק אפיון ייחודי משלו לרשת שלו, מין DNA של מוצרים, המרכיבים ביחד את הרשת ואת סל השירותים אותה היא מספקת לחברה. השיקולים אשר נדרש להפעיל בעת בחירת המוצרים הטכנולוגיים וציוד המחשוב עבור בית עסק הם רבים, וכוללים בין השאר גם את כמות המשתמשים בעסק, מספר תחנות העבודה, אופי העבודה, שימוש במערכות CRM, שימוש במערכות עבודה טרמינליות ועוד.

תכנון והקמה של מערכת מידע עבור בית עסק הוא עניין מסובך. בדיוק משום שמגוון האופציות, השירותים, הציוד, והתוכנות הוא אינסופי כשלעצמו, מתחדש ומתעדכן בכל רגע נתון. בעוד שלארגונים גדולים וממומנים היטב, יש מספיק משאבים על-מנת להקים מערכות End High בזמן קצר, לעסקים קטנים אין את אותן היכולות והמשאבים, אך בעיקר – אין להם את הצורך המלא בהקמת רשת ענקית עם תוספות ותכונות יקרות מאוד, שפונים בעיקר לבתי-עסק ולארגונים גדולים. לדוגמא: בעוד שלארגון גדול יש את היכולת לרכוש 4 מגירות אחסון בכדי להתחיל איתן את הקמת הרשת, עסק קטן לא יצטרך לאחסן כמות מידע דומה בשלב ההקמה הראשונית, ולכן ההחלטה כאן מקבלת משמעות אחרת לחלוטין.

מבולבל? בוא נעשה קצת סדר בבלאגן

כשמדברים על הקמה של רשת מחשבים או של מערכת מידע, אחד הדברים הראשונים הנלקחים בחשבון הוא מספר העובדים בחברה. נתון זה מאפשר להעריך את ביצועי הרשת הנדרשים, וכך להתאים משאבים חומרה ותוכנה שיתאימו לאותו עסק. עוד נתון אשר חשוב לקחת בחשבון הוא מספר תחנות העבודה בארגון, ומה שימושם העיקרי של העובדים בתחנות.

אחד מבין היתרונות בעסק קטן, הוא הקלות והמהירות בה העסק משתנה ומתפתח. לכן, עסקים קטנים בדרך כלל יעדיפו לעבוד עם פתרונות דינאמיים יותר, המאפשרים להם גמישות רבה בהתאמת המחשוב והרשת, לצורכי החברה. רשת מחשוב לעסקים קטנים היא דינאמית ומאפשרת לבעל העסק לענות באופן מהיר לדרישות ולשינויים חדים החלים בעסק שלו, והרשת מאפשרת לו לבצע את השינויים בקלות, במהירות וביעילות.

סל הפתרונות לעסקים קטנים

החזון שלנו בסייפנט הוא לתת את הפתרונות הטובים ביותר עבורך. סל השירותים שלנו עשיר במוצרים מיוחדים, המותאמים במיוחד לקווי האופי המאפיינים חברות קטנות: שירות אחסון בענן, אפשרויות להקמה של סביבה וירטואלית, הוספת שירותים ויכולות בזמן אמת, מתן תמיכה ומתן שירותי תחזוקה, הם רק חלק קטן מתפריט השירותים אותם אנו מציעים ללקוחותינו.

אנחנו בסייפנט כבר מתורגלים ומנוסים מזה 15 שנים בעבודה עם עסקים קטנים. בין אם מדובר בסטארט אפ בשלב ההקמה הראשונית, חברות מקומיות או חנויות מקומיות. אנו יודעים בדיוק מה העסק שלך צריך, אנחנו יודעים כיצד לתת את הפתרון הטוב ביותר עבורך.

  • הקמה ואירוח – כל בית עסק בשלביו הראשונים, יידרש לבחור את מידות הרשת שלו בהתאם לכמות המשתמשים, התחנות והשירותים. הקמת הרשת היא שלב קריטי, בו בעל העסק צריך לבחור בין הקמת רשת פיזית באתר (On-Site), לבין אירוח הרשת שלו כסביבה וירטואלית בחווה מרוחקת. לכל בחירה שיקולים שונים, המערבים ביניהם פרמטרים קבועים כמו זמן, השקעה, כסף ותועלת. בעוד שהקמת רשת On-Site מומלצת בעיקר לארגונים גדולים העובדים בסביבת שרתים מרובים,  רשת המתארחת במיקום מרוחק מומלצת יותר לעסקים קטנים, בשל העלויות היחסית נמוכות, והשליטה המדויקת בקצב הגדילה וההתפתחות של הרשת, בהתאם לגדילה העסקית של בית העסק.

  • סביבה וירטואלית – הסביבה הווירטואלית של VMware באה לתת תחליף לסביבה פיזית מרובת שרתים. היתרון הגדול בסביבה וירטואלית הוא היכולת של העסק לשלוט באופן מדורג על גדילת הרשת שלו. סביבה וירטואלית מותקנת בדרך כלל על שרת ESX בחדר השרתים, או באירוח באחת מחוות השרתים בארץ. הסביבה הוירטואלית מאפשרת לבית העסק לעצב, לשנות ולשלוט על מבנה וניהול הרשת, תוך כדי צמיחת החברה. למשל: בסביבה לא וירטואלית, כשנידרש להקים שרת חדש נאלץ לרכוש שרת חדש, להתקין אותו ולחבר אותו לרשת שלנו, מבצע מסובך ויקר. לעומת זאת, בתי העסק הבוחרים לעבוד בסביבה וירטואלית מאפשרים לעצמם גמישות במרחק של שיחת טלפון אלינו. הוספת שרת חדש בסביבה הוירטואלית מתבצעת באמצעות עבודה עם אותו השרת, ללא צורך בהוספת שרת פיזי נוסף וללא עלויות התקנה ושילוח. זמן ההקמה גם הוא קצר הרבה יותר, ולאחר מכן – תתאפשר שליטה מקיפה יותר בשרת החדש. סביבה וירטואלית מעניקה לרשת שלך דינאמיות חסרת תקדים, ומאפשרת לך לחסוך בהוצאות, ולגדול בהתאם לצמיחת העסק שלך.

  • אחסון בענן – ב-10 שנים האחרונות החלו לפרוח עוד ועוד עננים מרכזיים, עליהם ניתן לאחסן מידע. החל מה-Drive של גוגל, הענן של Amazon, שירותים כמו DropBox ו-Drop וכו’. אחסון ענן למעשה מאפשר לעסקים, כמו גם למשתמשים פרטיים, לאחסן כמויות עתק של מידע מחוץ למחשב. הענן שכולם מדברים עליו הוא כמובן לא מאותם העננים שמרחפים בשמיים, אלא “עננים” המיושמים בתוך חוות שרתים גדולות, שם מאוחסן למעשה המידע בפועל. היתרונות במחשוב ענן הם רבים, וביניהם: גישה מהירה למידע שלך, ממשק נוח, המידע לא נמצא בבית-העסק אלא במקום שמור ומתוחזק, ניתן להרחיב את כמות שטח האחסון בקלות, ועוד הרבה יתרונות אשר מציבים את אחסון הענן כפתרון מושלם עבור בתי עסק בצמיחה.

  •  מחשוב ותמיכה –  אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בזמן שנדרשים לרכוש מחשבים לחברה הוא אופי החברה, עיסוקה וייעודה. כמו כן, עיסוקו הספציפי של העובד הוא גם גורם מפתח בבחירת המחשב. לדוגמא: מחשב לתכניתן העוסק בפיתוח, מוכרח להציג ביצועים גבוהים. לעומת זאת, אנשי מחלקות פשוטות יותר כמו תפעול ומנהלה, יכולים בהחלט להסתפק במחשב בעל רמת ביצועים נמוכה יותר. אצלנו בסייפנט יודעים לדבר עם מחשבים ועם אנשים, אנחנו יודעים לחבר ביניהם ולגרום לחיבור לעבוד טוב. אנחנו פשוט טובים בזה.

לסיכום, הקמה ותחזוקה של רשת היא אינה דבר פשוט. במיוחד כשמדובר על בתי עסק הקטנים, להם יכולת כלכלית מוגבלת ברוב המקרים. חברת סייפנט מספקת שירותי מחשוב לעסקים קטנים, ומציעה סל שירותים מותאם אישית, בו אתה משלם בדיוק על מה שאתה מקבל ומותאם בדיוק לצרכי העסק, ולא שקל אחד מעבר.

עם צוות מומחים מקצועי, ייעוץ מתקדם, 15 שנות ניסיון בתחום ושירותיות שניתנת בחיוך אנחנו בסייפנט מאמינים שאנחנו הכי טובים עבור העסק שלך. איך אנחנו כל-כך בטוחים? התקשר עוד עכשיו וגלה זאת בעצמך.

שירותי מחשוב לעסקים קטנים