מרכזיות IP לעסק – כל מה שצריך לדעת

מרכזיות IP לעסק – כל מה שצריך לדעת

מרכזיות IP לעסק – כל מה שצריך לדעת

מרכזיות IP נשמע כמו משהו לאנשי מחשבים בלבד, אבל למעשה מדובר ברעיון פשוט מאוד. מרכזיות IP הן אותן מרכזיות טלפון רגילות שאנחנו מכירים, רק שבמקום לפרוש קווי טלפון ולחבר אותם לקופסת המרכזייה, אנחנו משתמשים ברשת המחשבים ומפעילים את המרכזייה על מחשב. זה נשמע אולי כשינוי לא משמעותי אבל למעשה מדובר בלא פחות ממהפכה.

בעבר מרכזיות היו רכיב ציוד יקר מאוד במערכות המחשבים של העסק. קודם כל מערכת המרכזייה עצמה הייתה יקרה ולרוב נרכשה בשיטת ליסינג או תשלומים לאורך שנים. גם אחרי העלויות הראשוניות, כל תוספות או שינוי למרכזייה היו כרוכים בתוספת כרטיס אלקטרוני שגם הוא דרש תשלום גבוה נוסף. את המרכזיות היה ניתן להגדיר רק באמצעות ממשק ייחודי לכל חברת מרכזיות, ולמעשה רק הטכנאים של אותה החברה ידעו לטפל במרכזיות. אם הגיע עובד חדש או שרציתם לשנות את הסדר שבו שיחות קופצות בין שלוחות, היה צריך לשלם לטכנאי השירות של חברת המרכזיות. על החלפת המרכזייה לא היה ניתן לדבר כלל, בשל העלויות הגבוהות בשדרוג והצורך לבצע לעיתים שינויים בחיווט.

מרכזיות IP שינו את התחום לחלוטין. קופסת המרכזייה הפכה לתוכנה ידידותית שרצה על שרת בעסק, ושולטת על שלוחות הטלפון שמחוברות באמצעות רשת המחשבים הרגילה של העסק. הוספת שלוחות? שינוי הגדרות? הקלטה מחדש של מענה קולי? את כל הדברים הללו ניתן לבצע בתוך דקות ובאמצעות ממשק ניהול פשוט. למרות שכיום קיימות מרכזיות IP שונות, ממשקי הניהול שלהן הם ידידותיים גם למשתמש הרגיל.

למרות החיסכון בעלות לעומת מרכזיות קודמות, הרי שהיום ניתן אפילו לחסוך את הצורך בשרת עבור מרכזיית IP. את המרכזייה ניתן להפעיל ישירות כשירות מהענן, כאשר היא מתחברת ישירות לשלוחות, והתשלום נעשה על בסיס השימוש בפועל לפי מספר השלוחות או דקות השיחה.

היתרונות שעסקים קטנים ובינוניים אוהבים במרכזיות IP הם:

  • גישה מכל מקום – לא משנה אם אתם בארץ או בחו”ל, בנסיעות ללקוחות או ליד השולחן במשרד. מרכזיות IP מאפשרות לכן לקבל את השלוחה הישירה שלכם ישירות לכל מכשיר עם חיבור אינטרנט. זה יכול להיות סמרטפון, טאבלט, מחשב נייד או טלפון משרדי. באמצעות מרכזיות IP אתם יכולים לשמור על נגישות מלאה למשרד, וליהנות משירותי תקשורת בעלות אפסית מכל מקום בעולם.
  • יכולות מתקדמות – מרכזיות IP כוללות שירותים מתקדמים כמו ניהול שלוחות חכם, ניהול תיבות דואר או העברת שיחות על פי כללים שונים. השירותים הללו מגיעים ישירות עם המערכת ואין צורך בשדרוגים יקרים.
  • חיבור למערכות נוספות – מרכזיות IP מסוגלות להתממשק בקלות למערכות שונות בעסק. זה מתחיל במערכות כמו דואר אלקטרוני או מסרים מיידים, שמאפשרות לקבל הודעות ושיחות בכל צורה שהיא. ניתן לשלב את המערכת גם עם מערכת ניהול קשרי הלקוחות הארגונית או מערכת החשבונות. עם חיבור כזה ניתן לראות את כרטיס הלקוח ממערכת קשרי הלקוחות כבר כשהוא מתקשר. אפשרות אחרת היא לקשר למערכת הדואר האלקטרוני ולעבור ממייל, לשיחה או לצ’ט בקליק אחד.
  • חיסכון בחיבור בין סניפים – מכיוון שמרכזיות IP פועלות על רשת האינטרנט, ניתן לחבר סניפים למערכת המרכזית על בסיס חיבור האינטרנט הרגיל. כל מה שנדרש זה חיבור הטלפונים לשקע התקשורת ומהרגע הזה הם מתעדכנים בהגדרות ומתחילים לעבוד. הדבר שימושי גם לעסקים שיש להם צורך בפריסה גמישה כמו למשל הקמת דוכני מכירות או נקודות אספקה זמניות. אפשרות אחרת היא לאפשר קישוריות לספקים עיקריים של הארגון.

הגמישות של מרכזיות IP ומרכזיות וירטואליות מאפשרת לכם להתאים את המרכזייה לדרישות שלכם. אפשר להתחיל עם מספר שלוחות קטן, לשנות או להוסיף בכל רגע נתון בעלות נמוכה ועל בסיס השימוש בפועל. לדוגמא: אתם עורכים מבצע מכירות מיוחד, או מתגברים מוקד טלפוני בגלל לחץ תקופתי. ניתן להוסיף שלוחות בקלות ולהסיר אותן בסוף התקופה, ללא כל צורך בתשלום עבור ציוד שנשאר אצלכם ללא שימוש.

אם יש לכם עדיין מרכזיה רגילה השדרוג למרכזית IP הוא לא מסובך, ויאפשר לכם להתקדם לעידן המודרני. אם יש לכם מרכזיית IP, העברה שלה לענן יכולה לחסוך לכם אחזקת ציוד ולהוסיף יכולות חדשות למרכזיה. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם גורם מומחה בתחום כדי לקבל את הפתרון המתאים ביותר לעסק שלכם.

 

קבל הצעה

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון

×
קבל הצעה

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון

×