המחשב הוא ביתך, שמור עליו!

המחשב הוא ביתך, שמור עליו!

המחשב הוא ביתך, שמור עליו!

מאבטחים את העסק במנעולים, מצלמות אבטחה, גלאים ושומר בכניסה? כל זה יהיה לחינם אם תשאירו את המחשבים פרוצים וחשופים לכל. טיפים לשמירה על משאב המידע הכי חשוב בעסק שלכם, בכתבה הבאה.

ההאקרים בעקבותיכם!

לאחרונה התעוררה סערה ברחבי האינטרנט עקב פרסום תמונות עירום פרטיות של מפורסמות, אשר נגנבו מן הענן הדיגיטלי שלהן על ידי האקרים. לפני כן התעוררו סערות אחרות בנסיבות דומות, כגון פריצות למחשבי הפנטגון או למערכות מסווגות של שירותי ביון. לכאורה, המקרים הללו לא רלוונטיים לעסק שלך, אולם בוודאי לא תרצה שמידע יקר כגון פרטי לקוחות, תכתובות רגישות או תכניות עתידיות, יפול לידיהם של מתחרים או עובדים ממורמרים.

כיום, יותר ויותר בעלי עסקים מבינים את חשיבותן של מערכות מיגון לעסק, אולם רובם עדיין משקיעים יותר באמצעי אבטחה פיזיים כגון סורגים, מצלמות אבטחה, מערכות כיבוי אש וכן הלאה, בעודם מותירים את המחשבים ורשתות התקשורת חשופים ברמת אבטחה מינימלית במקרה הטוב, המותירים את המידע שבאמת חשוב לעסק כשהוא פרוץ או קל מאוד להשגה.

הנה לפניכם מספר דרכים פשוטות בהן כדאי להגן על העסק מן ההיבט הדיגיטלי:

סיסמה בבקשה

ידוע כי על כל עובד המשתמש במחשב, בדגש על אלה החשופים למידע רגיש, לבחור סיסמה קשה לפיצוח. אולם סקרים שנערכים באופן תדיר ממשיכים להוכיח כי הסיסמאות הפופולריות ביותר הן הפשוטות ביותר, כגון 123456 או תאריך הלידה של בן משפחה. על כן יש להדריך את העובדים לבחור סיסמה אישית מורכבת ולא לחלוק אותה עם חבריהם לעבודה.

חומת אש

חומת אש (Firewall) הינה מערכת מיגון לעסק אשר יעילה לניטור וחסימת תקשורת בלתי רצויה בין מחשבים ורשתות תקשורת. ניתן להגדיר אותה בקלות כך שתסנן מידע לא מאובטח או נסיונות כניסה בלתי מורשים. כיום, רוב המחשבים מגיעים עם חומת אש בסיסית, אולם היא גם הפשוטה ביותר לפריצה, ועל כן כדאי להשקיע ולקנות תוכנה חיצונית משודרגת.

אנטי וירוסים ותוכנות לזיהוי רוגלות

מאז ימי וירוס “יום שישי ה-13″ הנודע לשמצה, שגרם לבעלי מחשבים לחשוש מלהדליק את מחשביהם בימי שישי ש”נפלו” על ה-13 בחודש, גם תעשיית הוירוסים התפתחה והתעדכנה. כיום, ראוי להיזהר לא רק מוירוסים אלא גם מתוכנות רוגלה המתקינות את עצמן אוטומטית על מחשבים ומהוות מעין דלת נסתרת עבור פורצים פוטנציאליים. סריקה של אנטי וירוסים ורוגלות אמורה לזהות גורמים עוינים כאלה, להתריע ולהסירן.

עדכונים שוטפים

עולם הטכנולוגיה מתפתח כל הזמן, מציג דרכי הגנה חדשות לבעלי עסקים מצד אחד אבל גם אתגרים בפני האקרים מצד שני. מבחינת אבטחה, אסור לך להישאר מאחור: אם הפעם האחרונה בה עדכנת סיסמה הייתה לפני חצי שנה, אם לחומת האש שלך כבר יצאו מספר גרסאות חדשות או לאנטי וירוס נוספו עדכונים חדשים – מומלץ להישאר עם אצבע על הדופק ולעדכן בכל אפשרות.

ישנן דרכים רבות נוספות להגן על המידע שנשמר במחשבי העסק שלך, כגון מערכות זיהוי גישה, מערכות VPN או גיבוי מרחוק ובאופן כללי מומלץ לכל בעל עסק להתייעץ עם מומחי אבטחת מידע מנוסים, ואף יש חברות המעסיקים האקרים בתשלום על מנת שיחפשו את הפרצות במערך האבטחה ויתריעו עליהן. אחרי הכל, אם המידע חשוב לך – ראוי לשמור עליו.

 

קבל הצעה

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון

×
קבל הצעה

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון

×