גיבוי מרחוק – כל מה שבעל עסק חייב לדעת

גיבוי מרחוק - כל מה שבעל עסק חייב לדעת

גיבוי מרחוק – כל מה שבעל עסק חייב לדעת

תארו לכם שמחר בבוקר אתם מתעוררים לטלפון מהעסק שלכם ומודיעים לכם על אסון. זאת יכולה להיות פריצה, שריפה, רעידת אדמה או כל נזק אחר שהפך את הציוד במשרד לבלתי שמיש. את עלות הציוד רוב בעלי העסקים יחזירו בזכות הביטוח, אבל מכאן בעלי העסקים נחלקים לשניים: אלו שדאגו לגיבוי מסודר ואלו שלא.

אלו שדאגו לתהליך גיבוי מסודר יוכלו לחזור לפעילות עסקית רגילה בתוך זמן קצר יחסית. בחלק מהמקרים זה יכול להיות אפילו בתוך שעות ספורות. לאלו שלא דאגו לתהליך גיבוי מסודר מצפה תהליך התאוששות ארוך מאוד ויקר מאוד, שספק אם בכלל ייגמר בסוף טוב.

מסתבר שלמרות שמנהלים מודעים לתהליכי גיבוי מרחוק, הרי שלא תמיד הם דואגים לתהליכי גיבוי מסודרים ומתאימים לעסק. גם אם הם דואגים לתהליך כזה, הם לא דואגים לעדכן אותו במידה ומערכות העסק משתנות או לא בודקים אותו כלל. ברגע האמת כאשר צריך את הגיבוי עומדים בפני שוקת שבורה.

במהלך השנים שמענו אינספור תירוצים מקוריים ממנהלים שלא השקיעו בגיבוי מסודר. החל מהעדר ידע מקצועי בעסק, העדר תקציב, או פשוט חוסר רצון לעסוק באפשרות שמשהו רע יקרה. אנחנו יכולים להגיד לכם שמספיקה רק פעם אחת שתזדקקו לגיבוי שלכם והוא לא יעמוד במבחן האמת. אחרי הפעם הזאת התירוצים נעלמים וכולם מבינים את החשיבות של גיבוי לעסק.

גיבוי מסודר לעסקים קטנים ובינוניים דרש פעם תוכנות יקרות ופתרונות אחסון מסובכים. אבל היום בזכות שירותי ענן, הכל הפך לפשוט מתמיד. מבצעים הגדרה של תהליך הגיבוי ובאופן אוטומטי המידע עובר הצפנה ודחיסה ומועבר ישירות לחוות שרתים מאובטחות באמצעות חיבור האינטרנט הרגיל. בחלק מהמקרים אם קיימת מערכת גיבוי מקומית בעסק, ניתן לנצל גם אותה לצורך שחזור מידע באופן נקודתי כמו למשל גרסה קודמת של קובץ חשוב.

למרות הפשטות של התהליך, יש עדיין מנהלים שלא תמיד סבורים שכדאי להשקיע בתהליך הגיבוי מרחוק. בשבילם אנחנו ממליצים לעשות את החישוב הבא. נניח שהעסק מושבת בגלל אסון. קחו את מספר העובדים בעסק, הכפילו בשעות העבודה שהם לא יוכלו לעבוד, והכפילו בשכר לשעה שלהם. אנחנו מבטיחים לכם שאם אתם עסק בינוני אתם תגיעו מהר מאוד לעלויות גבוהות פי כמה מהשקעה בגיבוי אמין ואיכותי.

כשאתם בוחרים פתרון גיבוי לעסק שלכם כדאי לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

  • מיקום הגיבוי – ספק שירותי גיבוי מרחוק רציני ישתמש בחוות שרתים מאובטחת ומוגנת בישראל. שימוש בחוות שרתים בחו”ל הוא אומנם זול יותר, אך זמני העברת המידע או השחזור עלולים להיות ארוכים משמעותית.
  • שיטת הגיבוי – במרבית המקרים מסתפקים עסקים בגיבוי המידע בלבד. חברות בעלות ידע יבצעו העברה מלאה של השרתים לאחסון בענן, כך שבמידת הצורך יהיה ניתן להפעיל את השרת ישירות מהענן ללא עיכוב לעסק כלל. העברה כזאת דורשת מומחיות וידע מקצועי.
  • בדיקת הגיבוי – חברות מקצועיות יבצעו באופן שוטף בדיקה של גיבוי מרחוק ושחזור מלא של הנתונים. פעמים רבות הגענו לעסקים שחשבו שיש להם גיבוי תקין, עד שביצענו שחזור ונתגלה שהגיבוי היה חלקי והתבצע גיבוי של מידע לא רלוונטי.

אנחנו יודעים שאף אחד לא אוהב לחשוב על גיבויים ועל תקלות, אבל בכל עסק יש הפתעות. לכן עדיף להיות מוכנים בצורה מקצועית כדי להבטיח שהעסק שלכם יוכל לחזור לפעילות בצורה המהירה ביותר.

קבל הצעה

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון

×
קבל הצעה

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

טלפון

×